De ani de zile, rezultatele slabe ale copiilor la școală au determinat părinții să se îndrepte spre meditații. Indiferent că a fost din cauza lipsei de tact pedagogic, experiență sau implicare din partea profesorului de la curs, volumul mare de lacune acumulate a împins elevii către lecții suplimentare. Conștienți de un eventual eșec la examenele naționale din partea propriilor copii, majoritatea părinților s-au organizat din timp pentru a-i aduce la zi cu materia. Au căutat meditatori dedicați, care să se adapteze nivelului și personalității copiilor lor și să poată face acest lucru într-un timp suficient până la examen. Și asta pentru că este bine știut faptul că matematica este o materie care nu se poate recupera peste noapte. Când este un volum mai mare de lacune, inclusiv din anii de studiu precedentți, e nevoie de cel puțin un an de zile de pregătire pentru a face față cu succes examenelor naționale.
Cum pot găsi un meditator bun pentru copilul meu? În prezent, piața de anunțuri de meditații abundă de oferte.. Profesori, studenți sau doar absolvenți, cu toții încearcă să obțină un venit suplimentar, oferind lectii de matematica in privat . Dar, în contextul în care sunt foarte multe țepe online și multe profile care prezintă neseriozitate, este greu de găsit un meditator bun. Ideal ar fi ca atunci când se dorește o astfel de colaborare, să se meargă pe recomandări. Când știi din surse sigure, (eventual prieteni de familie, colegi de școală ai copilului tău etc), că un meditator a avut succes cu acel elev la examen, ai mai multe șanse să obții, de asemenea, rezultate pozitive și acel dascăl să prezinte din start o credibilitate mai mare.
În cazul în care meditatorul nu este selectat printr-o recomandare, este impetuos necesară o evaluare inițială a acestuia. Ar fi indicat să fie cerute diplome de studiu pentru a verifica seriozitatea sa și eventuale referințe scrise din partea altor părinți, dacă acesta le deține. Însă, nu doar aceste referințe și diplome trebuie să fie atent evaluate, ci și randamentul copilului la școală după primele 1-2 luni. Progrese notabile sunt imposibil de realizat într-un timp atât de scurt, dar mici îmbunătățiri se pot vedea, dacă meditatorul a lucrat eficient cu elevul. Iar dacă acest lucru nu se întâmplă, e foarte posibil ca ulterior să nu apară acele rezultate mai mari.
De menționat ar fi și criteriul de a selecta viitorul meditator și în baza modulului pedagogic absolvit. Acesta se parcurge pe toată durata anilor de studiu, în cazul facultății de matematică, începând cu psihologie, pedagogie și terminând cu didactica predării, astfel că după terminarea lui, profesorul în cauză va putea deține cunoștințele necesare pentru a fi un bun pedagog. Însă, ca succesul elevului să aibă loc, dincolo de aceste aspecte, trebuie să intervină și vocația dascălului. Fără a lucra cu pasiune și dedicare, nu poți obține rezultatele dorite.